torsdag 26 augusti 2010

"Bah! Frilansare! Det packet är inget att lita på!"*


*) J Jonah Jameson, efter att Peter Parker ännu en gång misslyckats med att leverera.

Nu är jag full av starkt kaffe, lyssnar på gamla härliga The Good Son och det mesta av dagen står ännu framför mig som en nyvaxad ZIL-41047. Den här hösten är mitt upplägg "jobba Galago måndag till tisdag, vara frilansande kulturarbetare torsdag-fredag". Åtminstone i teorin är det en väldigt bra idé att bygga upp tecknarlusten i början av veckan, för att sedan unleasha den på torsdagen. I praktiken lär ärenden och V.A.B. sätta käppar i hjulet, men man kan ju alltid drömma.

Efter att ha lämnat Ellen på dagis har jag nu på förmiddagen kånkat hem 20,77 kg böcker från Postens företagscenter i Västberga (1 25o meter enligt Eniro), så vem behöver maskiner från italienska TechnoGym? Nu ska jag arbeta lite med det ännu topphemliga Projekt Z (Projekt X är också hemligt, Projekt Y var kodnamnet för den amerikanska Hey Princess), för att sedan rita lite. Och vet ni vad, jag kom på en serie i går kväll. När jag duschade. Jag får alla mina bästa idéer i duschen, och nu kom en hel serie på omkring fyra sidor till mig från ingenstans, helt fullgången, som Athena när hon sprang ur Zeus huvud med hjälm och spjut och allt. Den är tungt Cathy-inspirerad och kommer med lite tur i Galago redan i år.

Och i kväll? Då går jag givetvis hit. Kanske ses vi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar