torsdag 16 februari 2012

In an ancient gallery, on the wall. Pictures of leaders, that couldn't fall


Fan, vad mycket jag haft att göra och ännu har att göra. Men nu finns det ett och annat att skriva om. I söndags tog jag sista chansen att se utställningen Författarhem på Stockholms stadsbibliotek. Fotona var väldigt fina, och det faktum att jag ser ännu mer ut som Steve Buscemi än vanligt på mitt porträtt vägs upp att jag placerats mellan två av de bästa kvinnorna i Kultursverige. Utställningen är alltså borta nu, men kommer att finnas på Stockholmskällan vad det lider.



Annars så är det skitamycket att göra på Galago för tillfället, och livet spelar i största allmänhet på tio. I afton är jag till exempel dubbelt dubbelbokad, då jag 1) har trycklämning för tv-spelstidningen jag korrekturläser, 2) borde vara lite värd på Ordfronts författarmingel, 3) har styrelsemöte i bostadsrättsföreningen och 4) har föräldramöte på dagis. Men vi finner väl på någon råd. Lustigt hur Mats kamp bara fortsätter och fortsätter trots att boken tagit slut, som ett dvd-extramaterial ingen har önskat sig eller efterfrågat.



Dear international readers of the bloggn: for more than a year, my graphic novel Hey Princess has been available for iPhone, but only in Swedish. Now, the beautiful people at Top Shelf Productions, my American publisher, have added the book to their iOS App library. You can download the app for free, and then buy Hey Princess digitally for something like 6 dollars. In the Swedish app store it costs 38 kronor. The American Hey Princess is available for iPad as well, and its uncensored! Click the banner that says "Download our iOS app" to download their iOS app.

Och så lite (mer) propaganda:

Galago har en ny, fin hemsida! Så sent som idag använde jag den som plattform för att ännu en gång, bjäbbande som en skitarg liten terrier, bita Timbro i benet. Läs texten här.

En liten men fin recension av Mats kamp finns i dagens Västerbottens Folkbad.

På lördag (18/2) öppnar en utställning Uppsala stadsbibliotek, där jag medverkar tillsammans med Matilda Ruta och min barndomsvän David Liljemark. Jag kommer att ställa ut statistik, serieoriginal och parafernalia, så kom och titta för tusan! Tyvärr är jag inte närvarande vid vernissagen, men den 10 mars, då utställningen avslutas, pratar jag om mina serier, min statistik och min parafernalia kl 14:00.

1 kommentar:

  1. Vänta nu, "In an ancient gallery...", var inte det en låt som var med i ett Ratte-album? Typ en låt som sjöngs av Rattes synband eller ngt? I så fall ett stort plus för den smala referenshumorn! :-D

    SvaraRadera