onsdag 10 oktober 2012

Nästa stora grej


















Ja, det kanske inte ser så mycket ut för världen, men det är vad jag åstadkommit idag. Den första dag denna höst jag kunnat ägna åt mitt eget, efter en vansinnig augusti och ännu mer förryckt september, som vägrade ta slut förrän en vecka in i oktober. Bokproduktioner, marknadsföring, administration, ett nummer av Galago att sätta ihop och så bokmässan på det. Puh.

Men idag har jag alltså på riktigt kommit igång med nästa projekt, som jag säkert kommit på ett fånigt kodnamn åt som jag inte orkar leta reda på just nu. Men det är hemligt, så hemligt att jag bara vågar publicera ovanstående "teaser" i förvissningen om att ingen kan läsa min handstil.

Annat jag gjort idag: ätit lunch med min fru, sett två tredjedelar av Familjen Bruun få Gomorron Sveriges programledare att köjes, promenerat från Hötorget till Fridhemsplan i den arktiska höstluften, byggt Lego med min dotter, städat en marsvinsbur och fixat ett nytt, roligt extraknäck. Nu ska jag arbeta lite mer på det hemliga projektet och se på Dexter.

Avslutningsvis vill jag citera havets herre Ulmos ord till Turgon, herre av Gondolin: ”Älska inte alltför högt dina händers verk och ditt hjärtas uppfinningar”.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar