måndag 22 oktober 2012

Utvärdering och självkritik


Hej, hej. I går kväll var jag och min dotter på Coop Forum och köpte nya stövlar storlek 31, en Monsters High-docka (som belöning för att hon lärt sig att cykla), en kruka till vårt olivträd som ska flytta in från balkongen, kutterspån till våra marsvin, disktrasor och mejeriprodukter. Det var så pass otympliga saker att bära att det var svårt att gå hand i hand på vägen hem, genom mörkret och fukten.

Annars så arbetar jag med nästa Galago och med mina extraknäck. Om aftnarna pressar min fru och jag oss igenom samtliga sex säsonger av Dexter när jag inte sitter böjd över det nya projekt jag nämnde i förra inlägget. Och oktober är årets bästa månad.

Och här ska ni få se på lite fina saker jag plockat fram åt er:

1. En pinfärsk krönika i Tidningen Liljeholmen-Älvsjö, som handlar om vilken hycklare jag är.

2. Den första recensionen av Apburen publicerades nyligen i Helsingborgs Dagblad, tidningen med den bästa kulturbevakningen i svensk landsortspress. Att den var positiv gladde mig mer än nästan någon annan recension jag fått det senaste decenniet.

Det går förresten att köpa Apburen om man blir nyfiken. Jag vet inte riktigt vilka bokhandlar som tagit in den (och jag anar att den är ganska svår att hitta eftersom den är så liten och tunn) och det är nåt knas på Adlibris (som faktiskt ämnar ta omslagspriset 5 kr för den). Men man kan beställa boken från exempelvis Bokus för 19 kr eller cdon för 9 spänn.

3. Efter moget övervägande har jag beslutat att "stärka" min "närvaro" i "sociala" "medier". Om man vill kan man gå in på det där Facebook och tycka om sidan Hey Princess, som man hittar här. Var inte rädda för att göra det, sidans tagline är "Facebooksidan som inte spammar dig förrän den har anledning."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar