söndag 30 oktober 2011

Raketer och blåljus



Det var som tusan. I förmiddags var jag på Moderna museet tillsammans med fru, dotter, mor och far. Det var Turner-Monet-Twombly-utställning och mina förväntningar var inte direkt skyhöga. Jag har aldrig varit något fan av impressionismen, men tänkte att det här kunde väl vara en trevlig och bildande familjeutflykt. I stort sett blev det precis så, med ett undantag: Turners målning Rockets and Blue Lights från 1840 var helt jäkla otrolig. Jag stirrade på den en god stund, ur olika vinklar och på olika avstånd, och var sedan tvungen att gå tillbaka och titta på den igen. Slappa jpg:s som den här ovan gör den förstås inte någon rättvisa överhuvudtaget, så har ni vägarna förbi Skeppsholmen före den 15 januari vill jag definitivt förorda ett besök.



Vad mer? Jo Babel-bloggen tipsar om gamla härliga Hey Princess, och kallar den bland annat för "en jättetrivsam liten bok som är mycket lätt att ha att göra med". Och det är ju bara att hålla med.



Till sist: Glöm nu inte att jag och Göran Greider pratar på ABF-huset, Sveavägen 41 i Stockholm i morgon klockan 18! Observera att man även kan titta på internet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar