torsdag 29 september 2011

Bloggkollen (och lite pilsner)



Vilken hemsk rubrik, men va fan. Det är idag vi ska "kolla in" vad några seriebloggar skrivit/sagt om Mats kamp.

Först ut är den svenska giganten i sammanhanget, Shazam, som är väldigt positiv. Jag blir alltid glad när jag möts av kärlek och förståelse från den "mindre alternativa" delen av seriescenen, då jag fortfarande är en smula traumatiserad av all skit jag fick från det hållet i början av min karriär. Skiten kom förstås inte från de fina människorna på Shazam, internet fanns ju inte då, men ni förstår kanske vad jag menar.

Näst på tur är den sporadiskt uppdaterade men alltid coola Bakom masken, som också är god mot mig.

Hög av serier är ingen blogg, utan en podcast, men passar ändå väl in i sammanhanget. Deras recension börjar ungefär 38 minuter in. Som en bonus avslöjar jag i kommentarsfältet hur många ex Hey Princess har sålt.

I går fick jag förresten ett tips från minabibliotek.se om en intressant artikel baserad på samtalet Anneli Furmark och jag hade på Littfest i Umeå i våras.

Det var bloggkollen. Nu kommer lite pilsner:

Om en timme ska jag "in i fiendeland", för att citera Johan Hilton. Då besöker jag nämligen Axess-TV för att spela in programmet KulturExpressen, där jag ska diskutera självbiografi med Unni Drougge och P O Enquist. Sänds på fredag, och kommer sedan att finnas på så kallad webb-tv. Jag lär ju länka längre fram.

1 kommentar:

  1. 8000! Det måste väl vara en enormt bra siffra för ett svenskt seriealbum!?

    SvaraRadera