söndag 11 september 2011

Jakten på sågningen



Hummelihum. Jag var tydligen lite hastig med att utropa Tidningen Ångermanlands recension till den första sågningen av Mats kamp. Texten jag länkade till härom dagen kom från kulturredaktörens blogg, och den riktiga recensionen publicerades i går. Den är ingen sågning, utan snarare att beteckna som "ljummen".

I dag recenseras boken i Helsingborgs Dagblad, och nu trodde jag verkligen att det var dags när jag läste inledningsmeningen "Jag är ledsen att det blir såhär igen, men det är faktiskt inte mitt fel, utan Mats Jonssons". Men sedan utmynnar det hela i en riktigt positiv recension, så jag fortsätter att stålsätta mig. Bilden ovan visar förresten Bollstasågen, min f d arbetsplats och Sveriges för närvarande största sågverk. Hö hö hö.

Vidare återfinns en ambitiös artikel om Apple och yttrandefriheten hos MacWorld. Jag intervjuas om den notoriska Hey Princess-app-(själv)censuren. Ämnet må vara lika utslitet som min gamla mans-kimono, men det är en riktigt intressant text och jag förlorar givetvis såväl heder som ära i kommentarfältet. Som sig bör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar