måndag 7 november 2011

Denna vecka!




Det här blir en vecka att minnas. På onsdag åker jag till Göteborg, en av mina favoritstäder, för mitt och Liv Strömquists boksamtal på Stadsbiblioteket. Dagen därpå flyger jag till Bayern för att ... *harkel* ... gästföreläsa vid Friedrich-Alexander-Universität i Erlangen. Jag ska även göra mitt livs andra spoken word-framträdande på utländsk jord. Med tanke på hur det första gick är jag en smula oroad, men tyska studenter i det svenska språket är förmodligen snällare än berusade superhjältefans från Mellanvästern.

Sedan blir jag kvar i Erlangen/Nürnberg över helgen för att turista. Tyvärr är det vare sig ölfestival eller julmarknad (kanske lika bra, med tanke på att jag slipper en miljon fulla turister), men jag ser fram emot borgen, Albrecht Dürers födelsehus, Reichsparteitagsgelände och en massa saker jag inte känner till än. Jag lovar att lägga upp flera kassa iPhone-foton efteråt!


Och nu: lite reklam för Galagos julkampanj. För 349 kr kan du ge bort en Galagoprenumeration till en vän, och då får du även två böcker i present! Bland annat kan man välja såväl Mats kamp som Hey Princess! Det är dessutom helt okej att ge bort en julklapp till sig själv. Kolla här!

Vad mer? Det står en del om Mats kamp i en intressant essä om seriekonstens politiska möjligheter i senaste LO-tidningen. Och så vill jag att det ska bli vinter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar