söndag 22 augusti 2010

Kaniner


Nu är det söndagsstiltje, klockorna i Uppenbarelsekyrkan har ringt till högmässa och det har blivit dags att släppa lös gammal dyngja ur skräpkammaren, för att terrorisera en oförstående omvärld. Jag tror att det ska bli något av en söndagstradition här på Mats Jonsson-bloggen.

2004 gav jag ut en hembränd cd kallad Alla gör ont, med fem texter inlästa i Studio Dayw i Sätra. Jag lyckades tillverka och kränga det svindlande antalet av nästan 400 exemplar, men av oklar anledning blev det aldrig någon fortsättning. Jag fick nog fullt upp med att rita klart Pojken i skogen, gifta mig, flytta och få barn. Materialet känns ganska gammalt nu, men om du är intresserad kan du nu alldeles gratis ladda ned texten Kaniner här. Fler ljuva ljudfiler kommer kanske längre fram.

Förresten, när jag ändå håller på, är det inte lite märkligt att kronprinsessparet inte kan åtalas för mutbrott med förklaringen att hennes ämbete är ärftligt? På vilket sätt skulle det vara relevant?
"Nej nej, vi kan inte åtala, för det hände ju på en måndag." "Nämen tok heller, inte kan vi åtala - lagstiftningen gäller bara under skottår." "Mutbrott? Men hon hade ju grön tröja på sig!?"

Och jag bara "va!?".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar