söndag 20 februari 2011

Branta Canadensis



Dags för en "oldie but goldie" igen. Innevarande vecka slår jag till med ännu en m4a:a från Studio Dayw-sessionen, och det är Branta Canadensis vi snackar om. En av mina tre (eller är det fyra?) texter om att sitta på tunnelbanan och fundera över sin livssituation. Det kan fortfarande hända att jag åker t-bana för nöjes skull. Eller nöje kanske inte är rätt uttryck, kanske gör jag det som ångestdämpning eller för att kunna samla tankarna. Dessutom har jag ganska ofta oändligt långa, händelselösa drömmar om att jag åker tunnelbana. Varför? Vet ej, men texten kan ni lyssna på här.

Med detta sagt vill jag intyga att jag är fullt medveten om att jag inte givit blogg'n så mycket uppmärksamhet de senaste veckorna. Det beror inte direkt på ointresse, utan snarare på hög arbetsbelastning både på Galago och på Mats Jonsson enskild firma. Förhoppningsvis kommer ni att få njuta frukterna av mitt knogande en vacker dag. Och märk väl: nästa vecka ämnar jag skärpa mig och köra ett sånt där publicera-en-serie-per-dag-race. Och lite annat. Nu ska jag rita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar