måndag 7 februari 2011

Yrke: reporter



En sak ganska många som känner mig vet, är att jag är utbildad journalist. Precis som min reporterkollega Tintin ses jag dock ytterst sällan utöva mitt yrke. Visst, i egenskap av redaktör för en kulturtidskrift är jag medlem i Svenska Journalistförbundet och bär (ett för tillfället utgånget) presskort, men sedan den där praktiken på DN 1994 är det inte många gånger jag stått där med blocket och pennan.

Inte minst därför var det roligt att vikariera i ett halvår på Ordfront Magasin. Och det kanske roligaste uppdraget under dessa månader vara att intervjua den av mig mycket uppskattade författaren Anna Jörgensdotter. Det var trevligt att träffa henne, den bandade intervjun blev väldigt lång och ni kan läsa resultatet här.

Vad övrigt är, är ryggvärk, förkylning, förvirring, prenumerationsadministration, bokproduktion och tecknande. Ingenting ni vill veta mer om, misstänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar