måndag 21 februari 2011

KU-vecka, del 1: Ränksmidare från Rådom


Del ett av en serie i åtta delar om min tid i Kommunistisk Ungdom som jag gjorde för Flamman för ett par år sedan. Jag hade deadline på söndag kväll, vilket skam till sägandes oftast ledde till att jag satte mig ned och började teckna efter att ha lagt Ellen på, ja... söndag kväll. Eftersom jag vid den här tiden inte hade någon vettig scanner slutade det hela oftast med att jag åkte in till jobbet med tunnelbanans sista tur, scannade, fixade i Photoshop och mailade iväg serien för att sedan promenera hem (några kilometer) mitt i natten eller ta en taxi som kostade mer än mitt arvode. Det kan vara därför som serien, vad ska jag säga, tappar i skärpa en del framemot slutet. Men nu får ni läsa den gratis, så klaga inte.

(Några delar, men inte alla, har även publicerats i Galago.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar