måndag 15 augusti 2011

Smott och gott (allt utom godis)*

Nu ska vi se. Mycket att göra på jobbet, ungens första dag på dagis den här terminen, montrar att planera, tågbiljetter att boka. Böcker att läsa, tv-spelstidningar att korra. Manushögar att tukta, svettningar att svetta. Men ändå:



En trevlig text om mitt framträdande på Naturum Höga kusten (där bland annat ovanstående serie-stripe hänger på väggen) i juli kan man läsa i Tidningen Ångermanland.


Nästan lika trevligt är att blogg'n citerades i tidningen Aftonbladet härom veckan! Och nu är rundgången ett faktum.



Jag har funderat över en sak. Nu när min nya bok kommer ut och "marknadsföring via sociala medier" (någon mer som tänkt på att ordet "via" på sistone sånär slagit ut gamla fina ord som "i" och "genom"?) är svärdet i mörkret, väktaren på murarna, elden som flammar i kölden o s v, så kanske man borde intensifiera sin närvaro i de där medierna. Men jag hatar ju Twitter och har nog med att sköta både mitt eget och Galagos Facebookkonton. Att göra en tocken där "sida" för boken blir liksom en sak för mycket, men samtidigt är ju "Ansiktet" en synnerligen effektiv kommunikationsväg.

Så härmed vill jag inbjuda er som är intresserade av det jag håller på med och eventuellt skulle vilja lägga till mig som "vän" men inte pallat eller inte vill tränga sig på, att göra just det. Alla är välkomna (statusuppdaterar ni om parkour eller wellness döljer jag er bara), och jag finns här.

*tumbleweed blåser genom min profilsida*

*) Rubriken: Namnet på en kioskliknande turistfälla byggd av drivved i Bönhamn, Höga kusten. Drevs av barn under några år på 80-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar