torsdag 16 september 2010

Treffpunkt Buchmesse



På tisdag åker jag till Bokmässan i Göteborg för att börja bygga Galagos monter. Under mässhelgen signerar jag enligt följande:

Fredag 24/9 kl 14.00
Lördag 25/9 kl 15.00
Söndag 26/9 kl 14.00

Galagos monternummer är A01:40. För hela Galagos program, klicka här.

Annars jobbar jag ju i montern precis hela tiden, så om inte signeringstiderna passar gunstig junkern är det bara att knacka mig på axeln. Referensbild av mitt skulderparti bifogas ovan. Eftersom de flesta av mina böcker tagit slut är utbudet av Mats Jonsson-produkter inte direkt överväldigande, men jag kan i alla fall erbjuda I detta satans rum, "Nu är ingenting roligt längre"-affischen och den amerikanska utgåvan av Hey Princess, som jag säljer till "ett bra pris" eftersom jag fick så många friex.

Slutligen tänkte jag fylla i Loka Kanarps bokmässeenkät. Lokas original hittar du här.

Namn: Mats
Hemort: Stockholm
Jag har varit på bokmässan i Göteborg (ggr): 15 gånger. Först som ung, übernördig fanzinist, sedan som monterslav på Atlantic Förlag, därefter som fri serietecknare och de senaste sex åren som herre i min egen monter. Min dröm är att dö av hög ålder, på heltäckningsmattan mellan Café Comics och Aftonbladetmontern.
På årets bokmässa ska jag: Bygga upp Galagomontern, sälja en massa böcker, riva Galagomontern. Ha Galagofest, bo på hotell med min fru, gå på förlagsmiddag samt frottera mig med Förläggarnackarna på Park.
Mitt bästa bokmässeminne: 1999, när jag gick i sömnen på Sheraton i bara kalsongerna. Jag vaknade i korridoren utanför mitt rum, och eftersom dörren gått i lås tvangs jag åka glashiss ner till receptionen (fortfarande endast iklädd herrtrosa) och be om hjälp. Låter denna historia bekant beror det på att den kort efteråt blev till en Rocky-stripp.
Några böcker som jag ser fram emot: Klas Katt i vilda västern.
Jag hoppas få se: Kulturminister Dror Feiler.
Jag hoppas slippa: Mäss-mage.
Mitt bästa bokmässefynd: Carl-Michael Edenborgs G-punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar