söndag 12 december 2010

Till stranden



Någon gång under 00-talets första hälft fick mina föräldrar ett brev från lokala skattemyndigheten. Deras fastighet – alltså mitt barndomshem – hade upptaxerats eftersom den låg strandnära.

Min far funderade över vilken strand han kunde tänkas bo nära, tittade på kartan och kom fram till att stranden i fråga måste vara Bollstaåns. Men hur skulle han få skatteverkets byråkrater att inse att denna strand 1) inte låg speciellt nära och 2) inte var särskilt attraktiv? Jo, vi skulle spela in en film.

Tyvärr kunde jag av tekniska skäl aldrig få ut den på dvd-skiva eller vhs-band, varför resultatet aldrig nådde skattekontoret. Men de kanske får se filmen nu?

1 kommentar:

  1. Du har verkligen fått till din pappa i serierna! Över huvud taget tycker jag att dina människoporträtt är välliknande. När jag blir rik ska jag anlita dig att rita av mig.

    SvaraRadera