onsdag 1 december 2010

Epakungens like-lista



Den där Facebook, alltså. I går kväll upptäckte jag att det finns något slags funktion där man kan sila "folk du kanske känner" genom olika filter beroende på gymnasieskola och bostadsort och så. Ett av de ansikten som passerade revy framför mina utvakade ögon som under en grotesk maskerad, tillhörde en kille från Bollstabruk som gick två år över mig på högstadiet.

Jag störde mig alltid som fan på den där typen. Jag tror inte att han var någon av de värre pennalisterna - han kan faktiskt ha varit helt oskyldig när det kom till övergrepp - men han hade ett fånigt smeknamn och var djävulskt populär, både bland tjejerna och hos yngre, beundrande pojkar. När jag går förbi det nedlagda gatuköket om somrarna (se bild ovan) är det fortfarande som att jag ser honom sitta där i sin gigantiska epatraktor byggd på ett helt jädra långtradarchassi, omgiven av de andra killarna i sina vanliga små epatraktorer eller på sina mopeder och runt dem tjejerna och de ännu yngre, barnen. Han var epakungen, men samtidigt liksom fräsch. Alltid nystruken skjorta, välsprayad hockeyfrilla och ansad moppemustasch.

Han är stilig. Han kör en riktig långtradare nu. Han äger till och med flera stycken. På avstånd utgör hans livsbana en lång, rak landsväg från A till B, ungefär som jag antar att min egen kan göra. Jag ritade serier då, jag ritar serier nu. Vi blev det vi ville bli. "Vi som är som vi är. å blev som vi skulle!!!"

Men ändå blir jag fortfarande provocerad av Epakungen. Vill rispa lacken. Kanske är min ryggrad ännu inte fullt uträtad trots femton års fütter mein Ego långt borta från hans kungadöme. Det är kanske därför som jag nu offentliggör...

Epakungens like-lista:
New Scania
Vi som alltid tar med oss mobilen
Vi som gillar Julmust
Visa pedofilers identitet , vi som vill skydda våra barn!
Vi som ignorerade Farmville
Spara vatten... DUSHA TILLSAMMANS
Tjejer tänker bara på sex medans killar vill prata känslor
Ronny o Ragge
Robert Gustavsson
sig själv
Livin´ Cover
Jag kör inte för fort, jag bara åker i en hastighet som passar mig
Det heter inte tjock, det heter porrigt mullig!
Aladdinasken
Captain Morgan Sverige
Scania R730 V8
YouTube
Spotify
Vi som hatar söliga gamlingar i trafiken!
Fight Cancer
Tacka aldrig nej till en kopp kaffe, det kan ju vara en kask.
Chip Foose
Riktiga män har skägg och inte nån rosa skjorta!!!
Praktikanten Jerry
Vi som älskar att mysa <3
Hotellfrukost
Hallonlakritsskalle
Vi som vill ha BOLLHAV för vuxna !
Riktiga män bakar och lagar mat
Alla vi som älskar att duscha varmt !
Går det inte att laga med silvertejp är det trasigt
Helg!
Äh.. Ja gör de imorgon
Sovmorgon
Grillat och en kall öl - ja tack!
VI SOM ÄLSKAR ATT ÅKA UTOMLANDS!
När man slutar leka är man inte vuxen, då är man död!
Alla vi som inte röker!
Vi som har minnen till gamla låtar ♪
Vi som hatar myggor
Åldern spelar ingen roll, det är kärleken som räknas.
Vi som skiter fullständigt i att viktoria och daniel ska gifta sig .
Älskar att ligga sked
Använd blinkers,GUBBJÄVEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dem snyggaste tjejerna har kurvor!
Vi som har osynliga magrutor
Kan Timrå IK nå upp till 10 000 fans före MODO?
Damtussar är bara ett bevis på att man har annat att göra än att städa!
Vi som är som vi är. å blev som vi skulle!!!
Vi som alltid tar med oss mobilen
Vi som gillar Julmust
Vi som ÄLSKAR vårat Sverige!
Älskar att bli kliad på ryggen
Visa pedofilers identitet , vi som vill skydda våra barn!
Grilling
Vi som älskar öl
Vi som ignorerade Farmville
Jag va nykter imorse men nu börjar de ordna upp sig !
Oj, det glömde jag..
Spara vatten... DUSHA TILLSAMMANS
Vi som gillar att ligga och dra oss i sängen på morgonen
I love My Children So Much Founded By T. Heath
Så mycket bättre
Solsidan
Two and a Half Men
att pussas.
Stig-Helmer Olsson
FÖR MIG, ÄR DU PERFEKT
Sean Banan
Tjejer tänker bara på sex medans killar vill prata känslor
Maria Montazami
Robert Gustafsson
Kladdkaka
Ronny o Ragge
Hur i helv*te kör han egentli.. Aha, det var en kärring.
Vi som älskar att höra någon säga ''Jag älskar dig'' <3
Ge ICA-Jerry fast anställning
Robert Gustavsson
sig själv
Erik och Titti på Rix FM
Det är inte jag som förklarar dåligt, det är du som fattar trögt
VI SOM INTE KAN LEVA UTAN MUSIK!!!!!!!!!!!!!!!!!
ICA Jerry
ICA-Jerry
Grannen i Beck
Grannen i Beck
Berra Ohlsson
Ronny & Ragge
Livin´ Cover
Larz-Kristerz
Det heter "Lägda" och inte "Åker".
Jag kör inte för fort, jag bara åker i en hastighet som passar mig
Lärare slår sin elev framför alla andra i klassen, Shockerande!
Topp 10 roligaste bilder på barn som stirrar på tjejers bröst
2 12 Män
Vara Med Barnen
Att pussas är bra för hjärtat, kärlek är bra för själen<3
Det heter inte tjock, det heter porrigt mullig!
När jag var liten, Då var man ute! Inte vid någon jävla dator!
Jag hatar när man råkar spänna sig så tröjan går sönder...

4 kommentarer:

  1. Mycket skoj! Påminner lite om "kult"-listan.

    SvaraRadera
  2. Många bra och visa like-grejer där. Gillar.

    SvaraRadera
  3. jag hatar folk som ska censurera svordomar med stjärnor på ett sånt sätt att man ändå förstår vad det står. Vem f*n kopplar inte liksom?

    SvaraRadera
  4. (HA HA HA HA...totally made my day!)

    He did not disappoint. Less than this, and I would have doubted his status as "Epakungen"...but with this, he surely, is king of his domain...still.

    SvaraRadera