måndag 22 november 2010

Det är vi som är originalen



Till helgen är det första advent, vilket kommer att firas på samma sätt som jag gjort varje år sedan jag flyttade hemifrån; med kaffe, lussekatter och David Bowies & Bing Crosbys version av Little Drummer Boy. Ja, jag är något av en känslopjunk-tönt kring juletid.

Årets julklapp, det är förstås en Hey Princess-in-app purchase för iPhone.

Nej, det är det inte. Det är en skittråkig julklapp. Däremot händer det de flesta år att en eller ett par personer hör av sig och vill köpa serieoriginal i julklapp till någon närstående, vilket brukar vara mycket uppskattat. På min stackars gamla bortglömda hemsida finns en gravt ouppdaterad och missvisande originalsäljtext från den tiden då jag bara sålde original från Unga norrlänningar. Eftersom jag inte orkar redigera en hemsida ingen ändå besöker kommer här en ny prislista.

Till att börja med: i princip alla mina seriesidor och teckningar är till salu, och det är en så pass liten andel av dem som sålts att det finns goda chanser att det du vill köpa finns i lager. Välj din favorit och skriv gärna ned några alternativ, och maila mig på adressen längst uppe till höger på sidan.

Illustrationer/lösa bilder: 1 200 kr
Ensidesserier: 1 200 kr
Helsidor ur längre serier: 800 kr
Porträtt från gallerierna i Hey Princess och Pojken i skogen: 200-400 kr beroende på storlek.

Fraktfritt, diskret avsändare. Dedikationer utförs utan extra kostnad.

Nu ska jag titta på en tv-serie, fast i datorn. Och så vill jag gärna gratulera Yvonne Hirdman och mina kollegor på Ordfront förlag till Augustpriset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar