fredag 7 januari 2011

Dra Svärdet ur skidan



Nu har jag äntligen fått Det grymma svärdet nr 6 från Apoteket. I denna utmärkta produkt (det kunde jag konstatera efter bara en slapp genombläddring) medverkar jag med självbio-texten En helt ny sorts skam, som ursprungligen skrevs för releasefesten för Hey Princess-pocketen där jag läste den under aningen kaotiska förhållanden. Här publiceras den med en fin illustration av Pontus Lundkvist, och DGS 6 kan beställas exempelvis här eller här.

Här är förlagets beskrivning av Svärdet i fråga:

Det sjätte numret av Pontus Lundkvists utanförskapsmagasin (grundat 2007) innehåller bl a flera tecknade serier, ett idolporträtt av Harry Brandelius, ett artikelblock på temat "Debaser - rockens McDonald?s", intervjer med konstnären/filmaren/etc Malga Kubiak, musikerna Mag, Alfarmania och Steso Songs, samt aktivistgruppen Svart Verkstad. I reportageform skildras flera obskyra festivaler som Party Paradise II, Hate & War 2011, Punk Illegal och Malmöfestivalen, men även E.A.T.E.R.s återföreningsspelning i Kristinehamn. Performance- och gatukonst. dokumenteras. I övrigt: En novell. Ett kåseri. En bokrecension. Ett smygavlyssnat samtal i en apotekskö i närheten av Möllevångstorget. Med mera.

Jag medverkar förresten i DGS 4 också, med de två (aningen bättre) texterna Matses sista sommar och Den litterära gestaltningen och dess motsats. Fyran hittar ni på samma ställen som sexan. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar