tisdag 22 mars 2011

Ekar det här inne?



Det är ju egentligen rätt fånigt med bloggar. Framförallt om man - som jag nu ämnar göra - hänvisar till vad som skrivits om en i andra bloggar, så att de sedan kan skriva att jag skrivit om dem, för att sedan fortsätta så i en evig serie rikoschetter i lustiga husets spegelsal.

Med detta sagt, så skriver Tidningen Kulturen om Littfest-framträdandena.

Computer Sweden, en tidning jag har en lång kärleksrelation till utan att någonsin ha läst, noterade att jag gjort narr av deras läsekrets i senaste Galago.

Min gamla Kramforsbekant Lotta, även känd som Det grymma svärdet-medverkande, madeleinekakar loss utifrån mina serier i sin blogg Tapetorkestern, och jag förstår precis hur hon menar.



Vi vänner av taffligt tecknad självbiografi har inte haft sådär jättemycket att fröjdas över på senare år, men nu debuterar äntligen Daniela Wilks med Banglatown, en påminnelse om varför vi älskar genren så högt. Jag är stolt över att jag publicerade henne i Galago redan 2004, och ledsen över att det inte är mitt förlag som ger ut boken. Men köp den! Läs den! Skriv till Danni och fråga om hon säljer sina original!



Slutligen vill jag härmed göra bot och bättring för att jag glömde nämna den coolaste tecknaren av dem alla i min Umeårapport igår: Gunna Grähs! Vilka anekdoter den människan kan dra. Ge henne ett Sommarprogram eller en egen talkshow i P1!

Nu: Arbeta med Sara Hanssons bok. Korra Pontus Lundkvists bok. Dricka kaffe.

2 kommentarer:

  1. Vaaaaaa!!! jag tecknar ju helt förträffligt! ;) tack! jag säljer mina original för 1100 kr styck. Man kan se några på folkbaren nu!

    SvaraRadera
  2. Klart man kan teckna förträffligt trots att man verkar i TTSB-genren! Alla taffligt tecknade serier behöver ju inte vara taffligt tecknade. Tror du att det finns sjömän i sjömansbiff, liksom?

    Tack för boken, förresten. Det smärtar mig att jag inte kunde komma på festen, jag var tvungen att prioritera tv-spelsartikelkorrekturläsning. Bu.

    SvaraRadera