söndag 13 mars 2011

Öhmans varuhus öppnar på nytt


Eftersom förra söndagen blev den första gammalt mög-lösa sedan jag startade den här bloggen, kompenserar jag er med denna juvel – den artikel från april 1994, publicerad i DN:s kulturdel, som så när gav mig ett jobb på Expressens nöjesredaktion. (Deras dåvarande nöjeschef gillade den alltså så mycket att han ville headhunta mig, men det körde fast någonstans på vägen, precis som det brukar göra.)

Fatta vilket what if-scenario. Efter något år av förnedrande notisskrivande om... tja, vad var inne på den tiden, pojkband och tvåloperastjärnor... hade jag suttit i exakt rätt position för att bli redaktionsmedlem på Expressen Fredag. I och med det hade jag levt highlife i några år, men också blivit ett motbjudande svin. Nu, just nu, hade jag med största sannolikhet suttit, alkoholiserad och jävlig, och twittrat om Melodifestivalen.

Allt detta för en liten text om Varuhuset, som råkade vara före sin tid (i alla fall på DN) genom att vara personligt hållen. Det var nära ögat, men puh, jag slapp!

1 kommentar:

  1. "LOL" åt han som började dricka mjölk direkt ur förpackningen.

    SvaraRadera