lördag 30 oktober 2010

Äpplen, träd, avstånd et c.



Ni kanske kan ana er till att jag blir glad när min dotter ritar. Det riktigt lyser upp min dag, kan man säga. Extra roligt är det när hon gör ett seriöst försök att rita en serie. I dag satt jag och tecknade när hon och hennes mor kom hem från Mumintrollet och kometjakten, och hon bad mig rita upp ramar och kanaler på elfenbenskartong så att hon också fick rita "riktiga serier".

(Lite läskigt är det, man minns ju intervjun med Vito Ingrosso där han stolt proklamerade "jag behöver bara visa ett skivomslag så vet [sonens namn] hur han ska ta stegen!".)




Här är så resultatet: Den riktiga serien Mammorna som är ledsna för att deras barn hade dött. Jag kanske ska uppmana henne att skicka in den anonymt till Galago*?

*Den tidningen innehåller ju ändå bara taffligt tecknade ångestserier.

4 kommentarer:

  1. Mäktigt av Ellen! Hon väjer inte för svåra ämnen. Hur meta kommer det bli om 30 år när hon gör en självbiografisk serie om sin barndom? (Det har du säkert redan tänkt på såklart)

    SvaraRadera
  2. Oh, deep stuff she is into!

    P.S: I swear, she draws better already now than I ever hope to...I am still on that one line for body, circle for head, and four sticks for hands and legs level...

    SvaraRadera
  3. Newsflash! I Dagens DN fick man vet att den i inlägget omnämnde sonen till Vito Ingrosso heter Sebastian och är med i något som heter "Swedish House Mafia"

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Sebastian_Ingrosso

    Mats Jonsson-bloggen - alltid med fingret i luften!

    SvaraRadera
  4. Oh yeah, they are quite popular in the club scene...

    Indeed! Your blog is the place to be...lol.

    SvaraRadera