söndag 3 oktober 2010

Säg inget till chefen



Det är söndag. Varför?
Kanske för att man ska ha en dag att storstäda på. En förmiddag att ägna åt Svt Play-sömn. En dag att stöta ihop med släkten i Svandammsparken och fika på Kalaskransen med ungarna ritande på servetterna. Att helt galet spontant åka till den stora, hemska gallerian i Liljeholmen och köpa grova, ordentliga höstskor åt dottern. Och ett par blinkande "sportskor" så att hon får känna sig fin på dagis. En dag att äta sill och potatis till lunch och gröt till middag. En dag för frun att vara sjuk på. En bra dag att börja lära barnet använda datorn, i hopp om att det en dag själv ska kunna byta Philofix-avsnitt på Svt Play. Och en kväll att få höra nämnda barn säga "jag VILL inte äta kvällsmacka, jag MÅSTE göra något pyssligt".

Men framför allt är söndagen en dag för att unleasha crap från sin inre geriatriska avdelning. I dag törs jag inte berätta vad det är jag ger er tillgång till, eftersom ett statsstyrt organ en gång i tiden uttryckligen förbjöd mig att sprida materialet i fråga. Av rättighetsskäl. Vi får väl se hur länge det ligger uppe, så passa på att hämta hem det härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar