måndag 25 oktober 2010

Ett förlorat mästerverk



Åh nej! Jag har bläddrat vidare i den mapp med gamla serier jag hittade i källaren igår, och blev först väldigt glad när jag hittade ett bildmanus jag aldrig tecknat upp. Uppenbarligen handlar serien om mitt favoritspel Civilization, och den lär härstamma från tidigt 00-tal.

Lyckan förbyttes dock i frustration när jag insåg att... det inte går att läsa vad fan det står i bubblorna. Jag brukar vara bra på att tolka min egen mikroskopiska slafspiktur, men här gick jag bet. Och serien som verkar så bra. Finns det någon grafolog där ute som kan hjälpa mig?

(Bli inte förvirrade av marginalanteckningarna, den nere till vänster är ett tidigt synopsis till serien Dödskallar I till Pojken i skogen, bilden längst ned till höger ett utkast till turnéaffisch för Real Group.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar