söndag 10 oktober 2010

Kärlekstörstande



Denna söndag presenterar Mats Jonsson-bloggen det gamla mögets heliga Graal: ett nästan exakt tolv år gammalt bildreportage med undertecknad från Nöjesguidens novembernummer 1998. De lite yngre läsarna kan jag beskäftigt informera om att det här var på den tiden då kulturpersonligheter som Johan Croneman, Jan Gradvall och Monica Hellström skrev i "Guiden", och den alltså inte var att betrakta som ett rent skämt.

Att vikas ut på det här sättet, i den tidningen, vid denna tidpunkt innebar att min högsta önskan förverkligades. Mitt självhävdelsebehov hade skenat i åratal och till sist börjat tillfredsställas så smått i och med utgivningen av Unga norrlänningar. Vilket bara ledde till att jag ville ha mer och mer och mer. Som referenspunkt kan jag ange att publiceringen ägde rum några veckor innan jag träffade "Martina" (se Jag var ihop med en tonåring i Hey Princess), och jag får sägas ha varit inne i min allra minst smickrande period. Fy fan.

Faktum är att jag inte vågat läsa om den lilla intervjun som finns uppe i högra hörnet, liksom för att ursäkta hela utviket, av rädsla för allt dumt jag förmodligen säger. Går den ens att läsa om man klickar på bilden? Hoppas inte.

Som synes är uppslaget scannat i fyra omgångar och hopklistrat i "shoppen" som av en bakfull Dr Frankenstein. Jag iddes inte göra det ordentligt.

4 kommentarer:

  1. Sorry men jag kunde inte låta bli att läsa. Intervjun är fullt läsbar om man förstorar bilden en smula. Men mycket vatten har flutit under de berömda broarna och du är förlåten. Men om du själv läser det så kan gamla jag-borde-lyssnat-på-Jantelagen-sår slitas upp. Är det värt det?

    SvaraRadera
  2. Det är inte värt det! Man ska alltid lyssna på den s k Jantelagen.

    SvaraRadera
  3. Damn...

    P.S: The interview was not that bad...

    SvaraRadera