tisdag 5 oktober 2010

Fresh news-larve



Jag vill gärna tipsa om några nya redskap i min kamp för att indoktrinera er, min läsekrets. Först och främst så har hedersmannen Gregor Flakierski intervjuat mig om det skuggomvälvda Projekt Y. Läs intervjun på Tidningen Kulturen.



Sedan så har en annan hedersman, Galagos redaktionsmedlem Jouni Peura, hittat ett antal kartonger på lastkajen. Döm om min förvåning när de visade sig innehålla ett antal överblivna exemplar av den semi-legendariska Nu är ingenting roligt längre-tröjan! I alla storlekar, även den mytiska, apokryfiska "small". Beställ din egen genom att maila galago (snabel-a) ordfront punkt se, och glöm inte att berätta om du vill ha S, M eller L. För den här krabaten tar vi 120:- inklusive frakt. (Just ja, jag har några beställningar av den lätt vanskapta Hey Princess-tröjan kvar att expediera. Förlåt. Håll ut. Allt är bokmässans fel.)



Slutligen så har väl ingen missat att Galago 100 finns ute? Prenumeranterna ska ha fått den i förra veckan, och den finns ute i återförsäljarnas hyllor. I alla fall har jag sett den på Pressbyrån både vid Telefonplan och Liljeholmen. Och inte nog med att jag satt ihop detta stora jubileumsnummer, jag medverkar även med ett fyrasidigt utdrag ur den kommande serieromanen, kallat Hur jag började arbeta på Galago (igen). Man kan även prenumerera genom att besöka Galagos hemsida.



Och så en bild från Ellens dockors picknick i söndags. Allt får inte vara kommers, reklam och propaganda. Och vet ni vad, nu ska jag arbeta hemma resten av veckan. I dag har jag en del Galagoarbete att utföra, men om några timmar kan jag kasta mig över serieromanen igen.

Jag har haft - och har fortfarande - grava problem med att hitta på en titel till den där boken. För närvarande lutar jag åt min kusin Fridas förslag; att liksom med Hey Princess stjäla titeln från en bra låt från den epok jag skildrar, som samtidigt säger något om bokens innehåll.

Mats Jonsson presenterar: Ramlar - en serieroman om att bli far.

Det kommer att ramlas något rent otroligt mycket i den här boken, kan jag redan nu meddela. Både jag och Ellen faller som käglor mest hela tiden. Hon för att hon höll på att lära sig gå, jag för att... nu ska jag inte avslöja för mycket.

Jag kommer för övrigt att visa upp lite mer ur boken här i blogg'n inom kort. Först ska jag avsluta min bloggföljetong om resan till Leningrad, sedan blir det ett slags följetong baserad på ett avsnitt ur Ramlar.

Nu ska jag lyssna på Holy Toy.

1 kommentar:

  1. "Ramlar" will probably be hilarious...looking forward to it. Nice picture of pick nick.

    SvaraRadera